فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد | تولیت آستان قدس رضوی: فرهنگ امام رضا (ع) را در جامعه امتداد دهیم

  • کد خبر: ۱۸۹۶۷۶
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
  • ۱
اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد | تولیت آستان قدس رضوی: فرهنگ امام رضا (ع) را در جامعه امتداد دهیم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: وجود جشنواره و مسابقاتی همچون جشنواره رسانه‌ای بین المللی دارای اهمیت است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مروی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع)  که امروز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه در مرکز همایشها و نمایشگاههای آستانقدس رضوی در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: گاهی حضور در جشنواره برای فخرفروشی، اقناع نفس، خود را برتر از دیگران قراردادن است که در مکتب اسلام مورد مذمت قرار گرفته است. اما شرکت در مسابقه برای کسب کمالات انسانی نه تنها مذموم نیست که ممدوح است و توصیه شده است. 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) یکی از صفات عقلا را سبقت در خوبی بیان کرد و گفت: این صفت بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. بلندی همت و سبقت در خوبی‌ها از صفات توصیه شده در احادیث است و مایه کمال انسان است. 

به گفته وی، شرکت در این جشنواره برای بیان فضیلت ها، سبک زندگی مومنانه، معرفی حجت خدا و خیرات خدا اگر در جشنواره امام رضا صدق نکند کجا صورت گیرد.
این مسابقه برای کسب کمال و دعوت مردم به فضیلت‌های اخلاقی و انسانی است؛ لذا من به همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند خسته نباشید و خداقوت عرض می‌کنم و تمام کسانی که در میدان داوری با دقت ارزیابی کردند، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه و خروجی این جشنواره‌ها بسیار مهم دانست و افزود: ما در هر برنامه علمی، تیلیغی به خروجی و امتداد او در جامعه توجه کنیم. این جشنواره چقدر توانسته در امتداد بخشی امام رضا(ع) اثر گذاشته است. باید در ارزیابی به این جنبه نیز توجه کرد که چقدر توانستیم فرهنگ امام رضا(ع) را در جامعه امتداد دهیم و مورد توجه داوران قرار گیرد. چقدر توانسته نقش تربیتی داشته باشد و اثر گذار باشد.

مشارکت گسترده اهالی رسانه در جشنواره بین‌المللی رسانه ای امام رضا(ع) / راهیابی نزدیک به ۴هزار اثر به بخش پایانی

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: اهالی رسانه از سومین جشنواره بین‌المللی رسانه ای امام رضا(ع) استقبال گسترده ای داشتند. 

 هنرمندان باید واژه سازی کنند تا ماندگار شود 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با کمال پررویی و بی رحمی بیمارستان را مورد حمله قرار می‌دهند و کادر درمان و زنان و فرزندان را مورد کشتار  قرار می‌دهند. بعد با کمال بی شرمی، مقام رسمی یک کشور و پیر خرفتی می‌گوید کار ما نبوده است.   باید این موضوع با زبان هنر بیان شود. یک شعر، چون جنبه هنری دارد می‌تواند اثرگذار باشد. هنرمندان باید واژه سازی کنند تا ماندگار شود. 
در حادثه کربلا روایت‌های زیادی بیان شد، اما حضرت زینب گفت ما رایت جمیلا و چنین جمله زیبایی ماندگار شد. 
وی در ادامه با بیان اینکه باید برای پررویی یک مقام دولتی در مقابل این جنایت واژه سازی کنند تا این رفتار فراموش نشود، گفت: ظلم و ستمی که از ناحیه صهیونیست‌ها بر مردم مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد بخشی از جامعه نسبت به ان اگاه نیستند، باید بتوان با زبان هنر و هر مکتب دیگری طبع بشری است که با ظلم مخالف است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهارداشت: چرا حماس این عملیات را انجام داد؟ این سوال بسیاری از مردم است. مگر نمی‌دانستند صهیونیست‌ها بی رحم هستند و کشتار به راه می‌اندازد. پس چرا این کار را کرد. باید جواب داده شود. 

به گفته وی، حوزه نفوذ و جغرافیا را روز به روز گسترش دادن،   ظلم و غصب کردن برای هر که باشد صبرش تمام می‌شود. دشمن دشمنی نیست که به حدی و بخشی از خاک فلسطین قانع باشد. دشمن به دنبال گسترش نفوذ خود در این خاک است تا فلسطینی‌ها را با تهدید، با بمباران، کشتن فرزندان، تخریب خانه‌ها و هر اقدام دیگری از خانه اشان بیرون کند. این‌ها باید بیان شود و این وظیفه هنرمندان و رسانه هاست. 

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: خداوند توفیق دهد تا در جهت تروبج سیره اهل بیت با کمک سیره اهل بیت گام‌های موثری بردارید و بین ستمگر و مظلوم، در جبهه دفاع عالمانه، هنرمندانه و منطقی از مظلومان عالم به ویژه مظلومان فلسطین دفاع و نقش آفرینی کنید.

 

راهیابی نزدیک به ۴هزار اثر به بخش پایانی

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: اهالی رسانه از سومین جشنواره بین‌المللی رسانه ای امام رضا(ع) استقبال گسترده ای داشتند. 

محسن هوشمند به اهداف این جشنواره اشاره و اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع کنندگان بین المللی محتوای رسانه ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه ها و به ویژه رسانه های نوین و... از جمله اهداف این جشنواره است.

هوشمند بیان کرد: خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا، سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، جهاد تبیین و وقف و نذر رضوی را محورهای عمده این جشنواره برشمرد.

وی در ادامه گفت: سومین دوره از جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) در بخش‌های رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی، رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مقاله، رساله و پایان‌نامه، بخش پویش مردمی و نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی و بخش بین الملل برگزار شد.

هوشمند در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره اعلام کرد: یک هزار و ۸۳۷ نفر در این مراسم شرکت کردند. بیشترین شرکت‎کنندگان از استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان بودند و تعداد ۳هزار و ۷۵۱ اثر از آثار ارسالی انتخاب شد و به مرحله داوری رسید.

وی به رویدادهای جانبی این جشنواره اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه رسانه، برگزاری نشست تجلیل از خادمیاران رسانه‌ای در شهرهای مشهد، کرج، سبزوار، بوشهر و شیراز، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده عکس و گرافیک در مشهد و اکران عمومی آثار برگزیده تصویری در سینماهای مشهد از رویدادهای جانبی این جشنواره بود.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره

در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، اصحاب رسانه و جمعی از مهمانان ملی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد، از منتخبان این جشنواره تجلیل شد.
دبیر اجرایی این جشنواره گفت: امسال حدود ۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از داوری آثار توسط ۴۰ داور از ۸۲ اثر تجلیل شد. 
وحدت عماد افزود: یک هزار و ۸۳۷ نفر از استان‌های مختلف کشور و ۱۰ کشور خارجی آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند. 
عماد گفت: در این مراسم نخستین بار از تندیس «سقاخانه» به عنوان تندیس اختصاصی این جشنواره رونمایی و به خادمان رسانه‌ای اهدا خواهد شد. 
به گفته وی رونمایی از سرود «چهارشنبه‌های امام رضایی» نیز یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه این دوره جشنواره است.
گفتنی است مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، اصحاب رسانه و جمعی از مهمانان ملی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) امروز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه در مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستانقدس رضوی در مشهد برگزار شد.

رونمایی متفاوت و دیدنی از تندیس جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

 

 

اجرای زیبای مصطفی راغب در رثای امام رضا علیه السلام

 

 اتفاق جالب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام

وقتی داور بخش بین الملل در مراسم شرکت نکرد و به مرز فلسطین اشغالی رفت

 

اجرای سرود زیبای چهارشنبه‌های امام رضایی 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Reza Rad
Switzerland
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
سلام اسامی همه را که اعلام نکردید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->